RSS

Hervay Gizella: Bevakolt ég alatt

01 jan

föld felettem ég alattam
almafán utolsó alma vagyok
két lábon lépkedő ballada vagyok …
határátlépő szerelem vagyok
küldj a föld alá nagykövetnek
rád gondolok és kinyílik az ajtó
lassan már csak kiadhatatlan
édes tejedet kiköptem számból
testvérem minden repülő
holtan születtem s élni tanít az ég
arccal a nap felé alszom én is mint a holtak
háború testvére anyám
örökké úton lángoló motorok között
egy földgömböt és egy koporsót
számon kérem a halottakat
meggyaláztak névtelenül
a holddal együtt elfogyok
állok meggörnyedt sírom előtt
nem én füstölök eltérített vonat
temetővirág vérével élek
felkötnek vagy meggyaláznak
katonák erőszakolják meg a földet
a megnyílt földben tenyerek
kivégeztek és túléltem a halált
épül a lélek s összeomlik
megélem veled a holnapot
három határom hűségem hazám halál …
a föld alól jövök nem süt a föld alatt a nap

Reklámok
 
Hozzászólás

Szerző: be 01/01/2014 hüvelyk Hervay Gizella, Versek

 

Vélemény, hozzászólás?

 
