RSS

Szervác József: Egy mellékutcára

06 aug

most mintha pont az én
hátamon próbálkozna
fölfelé araszolni a
Nap, a végén
még a fejemre ül, mit
képzel, lököd előre-
felé ezen a mellék-
utcán, amúgy jó
mellékutca ez, van benne
emléktáblás ház, rendőrség,
lottózó, még imaház is,
baptista, előtte hölgyek
árulják portékájukat,

felette jó kis mellék-
utcák, portékák teremnek
erre, ezeket még nem mi
csináltuk, attól persze
jó mellékemberek lakják,
leélik mellékéletük, a
szavazásra tesznek, kerül-
getik a kutyaszart a járdán,

igen magasra fölmagasztolódott
az a központi bolygó, na tűnés
le a vállamról, én a Duna felé
megyek, persze ez a névrokon
utca szintén a Duna felé
tart, nem ér oda, épp csak a
Körútig, én meg odáig se, itt a
páros oldalon taszigál előrefelé
ez a nyakamba mászó, tudja:
ott van a kocsma, mellette
mérik legolcsóbban a cigarettát,

engem most nem a cigaretta –
úgyis más szíja el, nem is a kocsma,
nem ez a hátulról támadó nagy
piros bunkó, szemben egy Nap-
ellenes világ: az már talán a Mennybolt,
mennybolt, mennybolt! Buda felől
eső jön, jöjjön már, azt a házat
ottan bontsák le, attól nem látok,
bontsák le ezt a várost, bontsák le,
te meg, bogyó, másszál le rólam,
dolgom van –

most nem léptem bele. Dolgom van,
holnap, holnapután is dolgom
lesz, magánügy – mit foglalkozom
én evvel a különben is vissza-
felé számozott mellék-
utcával –

húsz éve ismerlek. Újabb
húsz évet kezdünk holnap –
te is engem.

 
Hozzászólás

Szerző: be 06/08/2011 hüvelyk Szervác József, Versek

 

Vélemény, hozzászólás?

 
