RSS

Pátkai Tivadar: Szerelem országa

06 aug

téged kerestelek
már a játszóterek
libikókái között is
matrózblúzos lányok
teleizzadt tenyerű
táncocskáiba vittelek
jósoltalak magamnak
álmoskönyvek lapjaiból
fűtetlen mozik
nyikorgó ülésein
gubbasztottam veled
hányszor teveled
a lépcsőházak fordulóiban
suta katonalevelek
gyöngybetűivel
írtalak tele
és jaj! jártam én
a várótermek álmosai
olcsó szerelmek
árusai közt
leszólítottalak
gyárkapukon kiröppenő
fecske-lányok seregéből
érted ácsorogtam
villámok idején is
érted az ereszek
ijedt fészkei alatt
téged kerestelek
csak tégedet
a cipó-arcú falvak
esti harangszavával
melyet messzire visz
a szél
elvisz oly messzire

nem várlak már
hold-hallgatással
szomorú esőkkel
sem zengő havazással
madaraimat a mezőkre
mind elküldtem
hogy dalolják:
NEM VOLT HIÁBA NEM
az órák mutatóinak
ollózása
hogy egyetlen
térképem lettél
amelyen eltalálok
a legutolsó állomásra

 
Hozzászólás

Szerző: be 06/08/2011 hüvelyk Pátkai Tivadar, Versek

 

Vélemény, hozzászólás?

 
